آیا این بهترین تمرین برای سلامتی زنان است؟ | چاقی

این بهترین تمرین واسه سلامتی زنونه؟

تحقیقی نوین نشون داده زنان باید ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) بکنن.

خیلی از زنان ورزشکار تمرینات ایروبیک رو واسه کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن انجام میدن اما این بهترین ورزش واسه زنونه؟

یه تحقیق تازه منتشر شده در مجله علوم ورزش نشون داده که تمرینات قدرتی (تمرین با وزنه) در واقع خطر دیابت نوع ۲ و بیماریای قلبی عروقی رو در زنان به طور زیادی کم می کنه.

محققان یه پرسشنامه تحقیقی بین ۳۶ هزار زن سن بالا بین سنین ۴۷ تا ۹۸ سال اجرا کردن. این تحقیق بین سالای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ طی ۱۴ سال انجام شد و در مورد سطح سلامتی و سطح ورزش شرکت کنندگان سوال پرسیده شد. طبق تایم نیوز، یکی از سوالات در این مورد بود که در سال گذشته در طول هفته چند بار تمرین با وزنه انجام دادین.

این تیم تحقیقاتی هم اینکه پیگیری کردن که کدوم یکی از زنان دیابت و مریضی قلبی مثل سکته و حمله قلبی داشته. اونا به این نتیجه رسیدن که تمرینای قدرتی ۳۰ درصد موجب کاهش دیابت و ۱۷ درصد باعث کاهش بیماریای قلبی می شه.

در مورد ترکیب تمرینات قدرتی با تمرینات هوازی وضع چیجوری می شه؟ تایم نیوز گزارش داد که این تحقیق دریافت زنائی که دست کم ۱۲۰ دقیقه در هفته تمرینات هوازی و مقداری تمرین با وزنه انجام میدن ۶۵ درصد کمتر از زنائی که به این روش ورزش نمی کنن دچار دیابت  نوع ۲ می شن.

هم اینکه زنائی که تمرینات قدرتی انجام میدن نسبت به بقیه زنائی که از این نوع تمرینات دوری می کنن بیشتر درگیر رژیمای سالم می شن کمتر به دخانیات رو میارن و BMI (شاخص حجم بدن) پایینی دارن.

در تمرین خود موندگاری داشته باشین ، از بی نظمی و از دست دادن جلسات تمرین دوری کنین ، همینطور از معطلیای طولانی در تمرین ( مثلاً بیشتر از ۲ هفته ) . موندگاری در تمرین می تونه سطوح هورمون رشد شما رو تقویت کنه . پس از اینکه بطور همیشگی و منظم به مدت یه سال تمرین کردین ، کاهش زمان استراحت بین ستا رو مورد توجه بذارین . در تحقیقی دیگه ، مشخص شد زمانای استراحت کوتاهتر بین ستا باعث تقویت بیشتر سطوح هورمون رشد و در نتیجه تقویت رشد عضلانی می شه

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات مخصوص چاقا سایت

Author: ماه نشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *